under construction. with love. and poetry

moj prethodni post… gotovo očaj zbog odsustva najvažnijeg para na žurci. lepote i dobrote. celim svojim bićem verujem da je bez tog para ovaj svet besmislen. i da zbog njega vredi i izginuti ako ništa drugo ne pomaže. ono što je jan fabre rekao:

 »važna mi je lepota i njen sam odlučni branilac, jer je lepota uvek ranjiva i umetnik je tu da je zaštiti i obrani. (…) moj je bog lepota i kleknuo bi samo za nju, ona jednostavno ne pripada moćnim ideologijama i nije ni na čijoj strani«. a lepota za fabra nije make up: “pojam lepote za mene je – etički princip. lepota kao duhovna stvar, kao uživljavanje u život, kao forma. ne, nije to stvar estetike, nego etike.”

petak veče. film “pasolini“. još jedna doza tuge u jednom prilično jadnom danu provedenom sa nekreativnima i destruktivnima koje ja nisam birala. zato je ostatak dana moj i počinje weekend kada ja biram kome i čemu ću se dati. a pasolini je razbijao kalupe i izbacivao iz ravnoteže nekreativne i destruktivne. plemeniti i izuzetni ljudi, kao on što je bio, nisu ljudi za koje čovečanstvo ima kapicitet da razume i podnese. barem ne u vremenu u kom egzistiraju na ovom svetu, u ovoj dimenziji. umesto lovorika i poštovanja dobijaju udarce i na kraju ih ubiju. kao on što je ubijen. d.  i ja smo ćutke izašle, a onde smo kod pothodnika naišle na tri starice, hladan vetar,  i neoliberalni kapitalizam su duvali, a one su prodavale proleće. žute narcise i visibabe. sa cvećem u ruci i suzama u očima došla sam kući. i kod sebe. moj unutrasnji svemir kao jedino bezbedno mesto. sačekala prve fotografije sa njegove revije na pfw a/w 15 i opet zaplakala. ovog puta suzama nade. lepota i dobrota još nisu mrtve! u parizu je i to veče yohji yamamoto pokazao svoju poeziju ispisanu tekstilom. crno i vatikansko crveno, krinoline koje se poigravaju sa gravitacijom, njegov potpis – under construction princip nedovršene lepote… i magija. umetnik, maker, kakogod on voleo da se zove,  koji uvek, uvek, uvek pomera lestvicu naviše. i uvek, uvek, uvek na oltaru etike i estetike. sa odećom koja se privija uz telo kao da će da ga zaštiti baš od svih zala ovog sveta. yohji yamamoto pfw a/w15

Highlights of 2015 Fall/Winter Paris Fashion Week china daily “i was searching for myself, and i had one piece of fabric. oriental, greek people were wearing this one piece of fabric. no sewing, no cutting. people today cannot handle it. they don’t know how to wear kimonos either. i wanted to show it’s quite simple. just put your arms in the sleeves, it becomes like a cardigan. an easy jacket.” yy, nowfashion petak, 6. mart 2015. paris

yy

“the only moment i am really happy is during fittings, an emotion comes out. it’s the only reason i can continue to make clothing.”  yohji yamamoto in  film by matthew donaldson

Oglasi

Komentiraj

Filed under art, fashion, movie, philosophy

Komentiraj

