natasha yudina i kosmonauti

наташа юдина

natasha yudina

http://natasha-yudina.wix.com/natasha-yudina

kada putujem (dok sam putovala, nalon onog juče u parizu strahujem da li ću biti prisiljena da neko vreme, ne znam koje, oladim sa putovanjima) i kada me pitaju strendžeri in d najt odakle sam, kada kažem “from serbia”, najčešće pomisle da sam iz sibira i pitaju dalje kako mi je na toj hladnoći.  natasha yudina je baš iz sibira. kako li joj je na toj hladnoći? btw, kada već pomenuh ova strašna dešavanja u parizu apsolutno se slažem sa ljudima iz “charlie hebdo”  kada umesto #prayforparis predlažu #parisisaboutlife. pariz je grad koji oduvek slavio život i tako će i biti.

da se vratim nataši. ona je lepa plavokosa umetnica iz sibira, iz grada tomsk. ne znam baš ništa o tomsku. kao oni što misle da je serbia jednako sibiria. šta to govori o meni, o njima i svetu u kojem živimo?  o tome koliko se ne poznajemo iako je 21. vek i očas posla možeš sve da izguglaš…

rekoh, da se vratim nataši judinoj… rodila se 1982. u gorepomenutom meni nepoznatom tomsku. živi tamo i danas. studirala je umetnost u moskvi i 2008. diplomirala na institutu za savremenu umetnost. kao i uldus bakhtiozna o kojoj sam pisala igra se sa našim predrasudama i o tzv. ozbiljnim stvarima priča (tako izgleda na prvu loptu) na neozbiljan način. nataša judina plete i od pletenja isplete čitav koncept. “мой кремль“. kose upletene u pletenicu pred kamerama i mačkom plete dva i po sata,ogromnim drvenim iglama (uz huk nasnimljenog vetra i crkvenih zvona), crveni ogromni šal (ili ćebe?) za sibirsku dugu i strašnu zimu, sa sve kič novogodišnjim ornamentima… gledaoci je gledaju preko ekrana i možda zajedno sa njom pletu svoju budućnost… ili sadašnjost. ili ništa. ili smo svi mi samo pletivo, a neko nas plete…i para… među javom i međ snom…

мой кремль

«я сибирячка и видела море только один раз – прозрачная морская вода и мой синий шелковый комбинезон, который я носила тем летом, слились для меня в одну живописную «марину». если я пишу кольцо или платье, то вспоминаю истории, связанные с ними, для меня мои вещи – вещие»- наташа

pletenju tu nije kraj, nataša plete i druge svoje priče. i džempere… i ogrtače… ornamenti su još blesaviji. ima tu i putina и gagarina! i deda mraza! триипостасный свитер!

vk.com

i prababuške. i dr frojd!

Регион 70.<br/>Наташа Юдина: &laquo;Что хочет каждый в жизни? Получить свой фан!&raquo;

nataša plete i za pijano:

Oglasi

2 komentara

Filed under art

2 responses to “natasha yudina i kosmonauti

  1. Snezana

    Ovo daje potpuno novu dimenziju naizgled dosadnom svetu pletenje i pletecih igala. Gledam moju majku koja na kaucu plete kape, salove i prsluke i vidim nesto sasvim novo i uzbudljivo 🙂

    Sviđa mi se

Odgovori

